ایران سئو سایت | سئو,بهینه سازی سایت

خدمات سئو,بهینه سازی سایت,بهینه سازی وب سایت ,سئو سایت

ایران سئو سایت | سئو,بهینه سازی سایت

خدمات سئو,بهینه سازی سایت,بهینه سازی وب سایت ,سئو سایت

آموزش گوگل آنالیتیک و نقش آن در سئو سایت

گوگل آنالیتیک که به نام گوگل آنالیتیکس هم میشناسند و با آن برخورد میکنند یک سرویس رایگان از موتور جست و جوی گوگل می باشد که به احتمال خیلی زیاد وبمستر ها به آن برخورد میکنند هرچیزی که به بهبود و پیشرفت سایت شما  کمک میکند چه به صورت اماری و تحلیلی و چه به صورت ساختاری و کلیدی باید آن را فرا بگیرید.وبمستر ها همیشه نیاز به نرم افزار ها و تحلیلگرهای آنلاینی داشته اند تا ترافیک و عملکرد کاربران خود را رصد کنند.در اینترنت نرم افزار های بسیاری وجود دارد که بهترین نرم افزار تحت وب که به صورت آنلاین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهد همین گوگل انالیتیکس میباسد که میخواهیم در مورد آن صحبت کنیم اما قبل از آن باید یک سری اصطلاحات کاربردی را که در هرجایی گیر نمی آورید را در اختیار شما بگذاریم .

واژه نامه یا اصطلاحات گوگل آنالیتیک:

Dimensions : شامل ابعاد مختلفی است مانند مرورگر و نمایش ها و مدت حضور در سایت

Metrics :  شامل صفحات مشاهده شده و صفحات مشاهده شده در هر دوره

Sessions : یک دوره زمانی مشخص از کاربران فعال بر روی وب سایت شما است

Users : دونوع کاربر را مد نظر میگیرد یکی کاربران جدید و یکی هم کاربرانی که برای بار چندم به وب سایت شما سر می زنند.

Pageviews: تمام صفحات مرور شده تعدادشان محاسبه می شود حتی اگر یک کاربر ده ها بار صفحات سایت شمارا باز کرده باشد تعداد آن نمایش داده میشود.

Pages/Session  : مانند گزینه بالا میباشد با این تفاوت که به صورت دوره ای محاسبه میشود (در یک مدت زمان خاص)

Bounce Rate  : نرخ بازدید از یک صفحه  فرق زیادی است بین کاربری که یک صفحه را می بیند و سریعا می بندد و خارج میشود با کاربری که زمان زیادی را در وب سایت شما مشغول به خواندن صفحات است سعی کنید این مقدار را در سایت خود بالا ببرید.

Behavior در مورد رفتار کاربران موجود در سایت میباشد اطلاعات خوبی به شما میدهد .

نحوه ایجاد حساب کاربری در گوگل آنالیتیک:

به وب سایت گوگل آنالیتیک بروید و گزینه SIGN IN را بزنید بالا سمت راست.

گوگل آنالیتیک

 

خب نیاز می باشد که حتما یک حساب جیمیل داشته باشید  اول آن را بسازید و sign in  کنید .

 

گوگل آنالیتیک و سئو سایت

گزینه های لازم را مانند نام وب سایت خود پر کنید

روی گزینه گرفتن ردیابی ID و یا get tracking ID کلیک کنید

کد نمایش داده شده توسط گوگل آنالیتیک را تا قبل از تگ </head> کپی کرده و  آن را در سورس کد وب سایت خود قرار دهید و یا اینکه اگر با وردپرس کار می کنید می توانید از طریق نصب افزونه گوگل آنالیتیک، ارسال کد را به صورت خودکار انجام دهید.

گوگل آنالیتیک و بهینه سازی سایت

خب اینم از آموزش گوگل آنالیتیک در مقالات بعدی در مورد افزونه های سئو صحبت خواهیم کرد مانند افزونه yoast

کپی برداری فقط با لینک مطلب مجاز می باشد.

الگوریتم های پنگوئن و پاندا و مرغ مگس خوار گوگل

معرفی کامل الگوریتم های پنگوئن و پاندا و مرغ مگس خوار گوگل با ذکر تفاوت های بین آن ها

دراوایل سال ۹۵ تصمیم گرفتیم اخبار سئو و مسائل مربوط به موتورهای جست و جو را به صورت فعال در ایران سئو سایت اطلاع رسانی کنیم اما قبل از اینکه اخبار و به روز رسانی های الگوریتم ها را بررسی کنیم باید تعریف اولیه از الگوریتم ها  داشته باشیم .الگوریتم ها برای ارتقاء عملکرد موتورهای جست و جو اجرا می شوند که گوگل به عنوان بزرگترین و محبوب ترین موتور جست و جو تغییرات چشمگیری را اعمال کرد گوگل دیگر آن گوگلی نیست که با خرید چند بک لینک و یا افزایش میزان چگالی یک کلمه کلیدی به شیوه مصنوعی بتوان سرش را کلاه گذاشت و در صدر نتایج قرار گرفت سال به سال تغییرات جدی تر و کامل تر شدند و فهم گوگل هم از سایت های بی کیفیت و متقلب بالا رفت این موتور جست و جو باید سایت هایی با کیفیت بالا در محتوا را از اعماق صفحات خود بالا می کشید تا کاربران خود را از دست ندهد چون همه در سرچ های خود به دنبال یک نتیجه دقیقه کامل و یکتا هستند پس شعار content is king یا همان پادشاهی محتوا معنا پیدا کرد و وبمسترها باید وقت بزارند و محتوای یکتا تولید کنند تا از الگوریتم ها جان سالم به در ببرند با این مقدمه به بررسی الگوریتم های پنگوئن و پاندا و مرغ مگس خوار گوگل می پردازیم.

الگوریتم پاندا و پنگوئن و مرغ مگس خوار گوگل

معرفی الگوریتم پنگوئن گوگل

سال ۲۰۱۲ شروع کار این الگوریتم بود الگوریتمی کامل با تغییرات بسیار زیاد به نوعی کابوسی برای سایت ها زرد یا اسپم البته اوایل شروع درصد جزئی از وب سایت ها را هدف قرار داد اما با اپدیت بعدی در ۲۵ می همان سال شروع به پاکیزه کردن نتایج کرد سایت هایی که بهینه سازی بیش از حد دارند Over Optimization  یعنی برای موتور جست جو ساخته شده اند تا کاربران و فاقد محتوای کافی و اصولی هستند محتوای مفید تولید کنید.دلیلی ندارد همه بک لینک های شما با یک کلمه کلیدی به صفحه شما لینک شده باشد پنگوئن بررسی می کند شرکت های خدماتی مانند طراحی سایت به این موضوع بیشتر باید فکر کنند.

الگوریتم پنگوئن گوگل

یک موضوع دیگر هم که مربوط به لینک ها می شود بحث بک لینک های رایگان است سعی کنید لینک های با کیفیت بگیرید در همین ایام نوروز۹۵ یک مطلب خیلی غنی در مورد لینک سازی محلی و با کیفیت خواهیم داشت که از بخش اخبار سئو منتشر می شود حتما روش ها را به کار بگیرید.در ضمن این منطقی نیست که یک سایت تازه تاسیس یهویی هزاران لینک به دست بیاورد صبر کنید و حجم مطالب خود را بالا ببرید  تا جریمه ها کم اثر و یا به شما سرایت نکند کلا هر کار غیر منطقی را که تقلب محسوب می شود را کنار بگذارید.

معرفی الگوریتم پاندا گوگل

چرا پاندا چون فکرکنم از پاندا کنگفوکار الهام گرفت گوگل واقعا هم بهش میاد الگوریتمی خشن و در عین حال بسیار مهم برای حیات گوگل بله درست خواندین سایت های زرد بیزینس گوگل را به شدت تحت تاثیر قرار داده بودند و تهدید دائم محسوب می شدند کاربران مطالب مفیدی پیدا نمیکردند و همه و همه زیر سر وبمسترهای متقلبی بود که پول خوبی از کپی پیست مطالب دیگران به دست می آوردند اما ماه همیشه پست ابر نمی ماند پس الگوریتم پاندا وارد مبارزه شد پاندا از پنگوئن قدیمی تر است چرا که در ۲۰۱۱ شروع به مبارزه کرد وبمسترهای فارسی زبان هم در سال ۱۳۹۱ تغییرات را حس کردند و به یاد دارم سئو کارهای بسیاری دست از پا درازتر نمیدانستند چه کار کنند و شکست پشت شکست را متحمل می شدند.

الگوریتم پاندا گوگل

برای نجات از دست الگوریتم پاندا باید چه کار کنیم ؟

در مرحله اول مطالب خوب بنویسید یکتا باشند کپی نباشند و اسپم وار ننویسید یعنی خیلی کوتاه این مرحله دوم کاربر را در سایت خود نگه ددارید که مورد اول را رعایت کنید خود به خود این مورد برطرف می شود.برند خود را تبلیغ کنید و در شبکه های اجتماعی فعال باشید.

معرفی الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

در سالگرد تاسیس گوگل الگوریتم مرغ مگس خوار سال ۲۰۱۳ فعال شد بر خلاف دو الگوریتم قبلی که ضد سایت های اسپم فعالیت می کردند این الگوریتم برای بهبود نتابج روی کار آمد و به دلیل تطبیق در سرعت و دقت مرغ مگس خوار نام گرفت شما وقتی چند عبارت را ترکیب می کنید این مگس خوار است که وظیفه دارد بهترین نتیجه را در اختیار شما قرار دهد .

منبع : الگوریتم های پنگوئن و پاندا و مرغ مگس خوار گوگل

اضافه شدن قابلیت موج جست و جو در بینگ

بینگ به تازگی قابلیت جدیدی به نام موج جستجو ( Search wave ) را به موتور جستجوی خود اضافه کرده است که حجم جستجوی کاندیداهای ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا را به خوبی نشان می دهد.

ما درایران سئو سایت تصمیم گرفتیم بخش اخبار سئو را فعال تر کنیم از امروز و در اوایل سال جدید ۱۳۹۵ این بخش فعالیت جدی خود را آغاز می کند و با اخبار جدید مربوط به موتورهای جست و جو و عملکرد آن ها که به صورت اختصاصی در سایت منتشر خواهد شد در خدمت شما وبمسترهای عزیز می باشدو اما در مورد Search wave که بینگ موتور جست و جوی تحت مالکیت ماکروسافت منتشر کرده است.

به مناسبت آماده سازی برای سه شنبه بزرگ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، شرکت بینگ ابزار جدیدی را برای مشخص کردن کاندیداهایی که بیشترین جستجو را به خود اختصاص داده اند، ایجاد کرده است.

موتور جست و جوی بینگ و بهینه سازی سایت

بینگ خود را برای سه شنبه بزرگ انتخابات آمریکا آماده می کند. این شرکت موتور جستجوی خود را با قابلیت جدیدی به نام موج جستجو ( Search wave ) مجهز کرده است. این قابلیت یک ابزار جستجوست که حجم جستجوهای انجام شده در مورد هر کدام از کاندیداهای ریاست جمهوری را نشان می دهد. این قابلیت بر اساس ویژگی است که بینگ در اواخر ماه دسامبر به عنوان موتور جستجوی انتخابات عرضه کرده بود. به گفته شرکت بینگ، قابلیت انتخاباتی جدید می تواند پنجره جدیدی را برای جستجوهای عمومی انجام شده در مورد هر کدام از کاندیداها فراهم کند. این ویژگی جدید تعداد کلی جستجوهای انجام شده در مورد هر کاندیدا را فراهم می کند. همچنین این قابلیت توانایی نمایش حجم جستجوی هر کاندیدا را بر اساس ایالت، سن و جنس دارد

شکل زیر می توانید قابلیت جدید بینگ را مشاهده کنید. در این شکل نتایج بر اساس ایالت و حزب کاندیدا فیلتر شده است:

 موج جست و جو بینگ-search-wave

قابلیت جدید بینگ از فناوری پیش بینی این شرکت قدرت گرفته و بخشی از تجربه انتخاباتی بزرگ این سایت محسوب می شود. این تجربه انتخاباتی شامل صفحات مخصوص برای هر کدام از کاندیداها، نمایه سیاسی و جدول زمانی انتخابات است. کاربران می توانند به موتور جستجوی بینگ مراجعه کنند و در قسمت جستجو عبارت candidate search volume را وارد نمایند.

ترجمه و نگارش توسط ایران سئو سایت