ایران سئو سایت | سئو,بهینه سازی سایت

خدمات سئو,بهینه سازی سایت,بهینه سازی وب سایت ,سئو سایت

ایران سئو سایت | سئو,بهینه سازی سایت

خدمات سئو,بهینه سازی سایت,بهینه سازی وب سایت ,سئو سایت

لمینیت دندان چیست ؟

 لمینت  پوسته نازکی از جنس مواد دندانی است که بر روی سطح قدامی دندان قرار میگیرد تا شکل، رنگ و اندازه دندان را بهبود بخشد. لمینتهای دندانی بر دو نوع کلی هستند: کامپوزیتی و سرامیکی

لمینتهای کامپوزیتی توسط دندانپزشک در مطب با مواد شکل پذیر انجام میشوند. این مواد بر روی دندان بیمار قرار گرفته و در همان جلسه فرم میگیرند. بنابراین در یک جلسه دو الی سه ساعته  فرم و رنگ و اندازه دندانها اصلاح شده و لبخند بیمار طراحی میشود. در این روش نیازی به تراش دندانها نیست و برگشت پذیر است.

لمینتهای سرامیکی و انواع دیگر توسط لابراتوار ساخته میشوند. در این نوع لمینت، سطح دندان توسط دندانپزشک در مطب تراشی جزئی میخورد، سپس قالبگیری شده و به لابراتوار فرستاده میشود. لابراتوار پوسته نازکی را جهت اصلاح رنگ، فرم و اندازه میسازد و دندانپزشک آن را روی دندان بیمار میچسباند. این روش حدود دو هفته زمان میبرد که در طول این مدت ونیرهای موقت روی دندان گذاشته میشوند. این روش رنگ پذیری کمتری در طول زمان نسبت به کامپوزیتها دارند بنابراین ماندگاری بیشتری دارند و رنگ و انعکاس نور طبیعی تری نسبت به کامپوزیت ها  دارند

لمینت ها 2 نوع هستند :

1- لمینت سرامیکی که از جنس سرامیک است که از ویژگی های آن می توان به مقاومت بیشتر در برابر تغییر رنگ و هزینه آن بیشتر می باشد .

2-بمینت کامپیوزیتی : در این نوع لمینت دندان کمتر برش میخورد اگر دندان وضعیت مناسبی داشته باشد برش هم نمیخورد .تنوع رنگ بشتری دارد و قیمت آن نسبت به سرامیکی کمتر می باشد.

افرادی که رنگ دندان های آن ها به واسطه سیگار کسیدن و یا موارد دیگر مانند خرابی تغییر کرده است داوطلبان استفاده از این خدمات دندانپزشکی می باشند و افرادی که دندان های آن ها پوسیده می باشد برای لمینت گذاری مناسب نیستند .

توصیه می شود از کامپوزیت های آمریکایی و ژاپنی استفاده کنید دارای کیفیت بهتری نسبت به سایر تولیدات مشابه می باشند .

کلینیک لیمنت دندان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.